Oeparol zdjęcie wpisu
Kiedy i jak nawilżać paznokcie?

Kiedy i jak nawilżać paznokcie?

9 August 2021

Paznokcie to nasza wizytówka. Czasem trzeba jednak im pomóc, aby nie tylko wyglądały pięknie, ale również były zdrowe. Można to zrobić nie tylko od zewnątrz – stosując różne odżywki, lecz także od wewnątrz, np. decydując się na odpowiednią suplementację.

O czym świadczą suche paznokcie?

Paznokcie można traktować niczym papierek lakmusowy, który informuje nas o stanie organizmu. Różne niedobory witamin, minerałów, a nawet pewne choroby, np. cukrzycę czy schorzenia związane z nerkami, wątrobą, płucami lub układem krwionośnym, można „wyczytać” z paznokci. Dlatego gdy zauważysz suchość paznokci, nie możesz ignorować tego sygnału wysyłanego przez ciało. Suche paznokcie świadczą o tym, że skóra jest odwodniona. Suchość paznokci pojawia się także wtedy, gdy zbyt często moczysz ręce w wodzie – zwłaszcza z detergentami, np. podczas mycia naczyń, lub nadmiernie dezynfekujesz ręce środkami na bazie alkoholu. Suche paznokcie to – obok pękania i łamliwości – także jeden z objawów wskazujących na niedobór witaminy A, żelaza, biotyny czy witaminy C (niezbędnej do wchłaniania żelaza). Paznokcie, które są suche i zmienione, bywają również efektem nieprawidłowej pracy tarczycy czy występowania grzybicy, a także konsekwencją stosowania zbyt drastycznych, ubogich m.in. w cynk, diet odchudzających.

Jakich składników potrzebują suche paznokcie?

Niezależnie od tego, co spowodowało pojawienie się takiego zaburzenia, warto zadbać o uzupełnienie niezbędnych minerałów i witamin, które mogą pomóc przywrócić paznokciom zdrowie. Wpływ na nawilżanie paznokci ma witamina C, którą można dostarczać w pożywieniu lub stosując suplementy diety. Ma ona ogromne znaczenie dla dobrej kondycji paznokci oraz skóry. Jej niedobory mogą objawiać się poprzez kruchość naczyń, a tym samym – krwawienia podskórne i podpaznokciowe, które niekiedy przypominają zmiany barwnikowe, lecz nimi nie są.

Suche paznokcie potrzebują również większej ilości cynku. Pierwiastek ten odpowiada za pracę ponad 200 enzymów w organizmie, mających znaczenie dla procesów metabolicznych. Ma także wpływ na dobrostan paznokci. Dlatego jeżeli chcesz wzmocnić swoje osłabione paznokcie, koniecznie sięgnij po cynk. Możesz to zrobić decydując się na jedzenie pestek dyni, jaj, ryżu czy kaszy gryczanej. Warto jednak sięgnąć również po suplementy diety, gdzie oprócz cynku znajdziesz inne substancje pozytywnie wpływające na stan paznokci.

Innym, równie istotnym składnikiem, którego potrzebują zmęczone, suche paznokcie, jest olej – np. olej z wiesiołka, zawierający kwas linolowy oraz kwas gamma-linolenowy, należące do grupy kwasów omega-6. Niedobór tych kwasów w organizmie sprawia, że skóra traci elastyczność, a w konsekwencji staje się sucha. Paląc papierosy[1] czy wystawiając się na zbyt intensywne działanie promieni słonecznych[2], uszkadzamy skórę. Tym samym zwiększamy jej zapotrzebowanie na składniki odżywcze, m.in. kwasy omega-6 niezbędne do odbudowy i gojenia skóry[3]. Istnieje również szereg innych przyczyn utraty tych kwasów, niezależnych od nas. Jest to stale postępujący proces starzenia, infekcje wirusowe czy wystawienie organizmu na działanie substancji toksycznych. Dlatego uzupełnienie dietą braków tych kwasów jest niezbędne do tego, by utrzymać zdrowie paznokci i ich piękny wygląd pod kontrolą.

Kiedy jest najlepszy moment na nawilżanie paznokci?

Paznokcie, aby były wytrzymałe i nawilżone, potrzebują wsparcia od wewnątrz. Zauważ, że suchość dłoni towarzyszy nam nie tylko w przypadku srogich zim, ale również upalnego lata. Niezbędne jest wtedy kremowanie rąk, wtedy przy okazji paznokcie zyskują dodatkowe nawilżenie. Pamiętaj jednak, że istotne jest, aby nawilżać swoje paznokcie także od wewnątrz. Przyjmowanie witamin i minerałów jest o wiele skuteczniejszą metodą, bo zwalcza przyczynę suchych paznokci, a nie tylko łagodzi objawy. Suplement diety Oeparol to olejku z wiesiołka, który jest źródłem wielu cennych składników, które pomagają nawilżyć paznokcie i utrzymać je w odpowiedniej kondycji. To bezpieczny wybór dla Twoich paznokci.

Jak nawilżyć paznokcie?

Nawilżanie paznokci to proces, który powinien przebiegać wielokierunkowo. Oznacza to, że jeżeli chcesz wpłynąć na swoje paznokcie, musisz wdrożyć kilka rozwiązań jednocześnie. Przede wszystkim pamiętaj o tym, by regularnie pić wodę. Przeciętne zapotrzebowanie na wodę to 2,5 litra dziennie[4]. Nie zapomnij także o odstawieniu używek, które mają niebagatelny wpływ na Twój organizm – tj. alkoholu czy papierosów. Włącz odpowiednią suplementację, np. preparat Oeparol bogaty w olejek z wiesiołka, który wspiera nawilżenie i odbudowę paznokci. Działaj także od zewnątrz. Stosuj kremy nawilżające i lakiery wzmacniające paznokcie. Nie zapominaj o regularnych badaniach, gdyż suchość paznokci może oznaczać nie tylko niedobór witamin, ale sygnalizować inne problemy, np. związane z nieprawidłową pracą tarczycy.

Suche paznokcie to nie tylko problem estetyczny, ale również zdrowotny. Mogą świadczyć o tym, że brakuje Ci składników odżywczych i witamin, które należy uzupełnić. Dlatego nawilżanie paznokci można przeprowadzać nie tylko od zewnątrz stosując różnego rodzaju kremy, ale również od wewnątrz, decydując się na odpowiednie nawodnienie i dietę bogatą w witaminy i minerały. Wiele wartościowych składników, zawiera olej z wiesiołka, dostępny w suplemencie diety Oeparol. To kolejny filar wzmacniający dobrostan Twoich paznokci. Suche paznokcie spędzają Ci sen z powiek? W zwalczeniu tego problemu może pomóc wskazany preparat.

Bibliografia:

  1. J. Arct, L. Wrońska, K. Pytkowska, Wpływ dymu tytoniowego na skórę, https://www.researchgate.net/profile/Jacek-Arct/publication/347514250_Wplyw_dymu_tytoniowego_na_skore_Effect_of_tobacco_smoke_on_the_skin/links/5fdfd75f45851553a0db3a9c/Wplyw-dymu-tytoniowego-na-skore-Effect-of-tobacco-smoke-on-the-skin.pdf
  2. Dr n.med. E. Łostowiecka-Moras, dr n.med. Joanna Bugajska, Naturalne promieniowanie UV a przedwczesne starzenie się skóry człowieka, http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-article-BPC1-0002-0021
  3. Ewa Materac, Zbigniew Marczyński, Kazimiera Henryka Bodek ROLA KWASÓW TŁUSZCZOWYCH OMEGA-3 I OMEGA-6 W ORGANIZMIE CZŁOWIEKA,  https://www.ptfarm.pl/pub/File/Bromatologia/2013/2/BR%202-2013%20-%20s.%20225-233.pdf, s. 230.
  4. https://pacjent.gov.pl/diety/dlaczego-warto-pic-wode
  • Aleksandra Wiktoria Surma, Piotr Nockowski, Wpływ stanu zdrowia oraz stylu życia na wygląd paznokci, w: Kosmetologia Estetyczna, 1/2016/vol. 5, Wydział Profilaktyki i Zdrowia, Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu. http://aestheticcosmetology.com/wp-content/uploads/2019/02/ke2016.1-2.pdf
  • Aneta Kołaczek, Pielęgnacja dłoni i stóp, w: Chemia i biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej, 1/2017, https://cnb.drirenaeris.com/wp-content/uploads/2020/06/654b90eff518cca9784e4ba8b1a3801c.pdf
  • https://www.znanylekarz.pl/blog/kwas-gamma-linolenowy-i-jego-wplyw-na-skore
Powrót do listy artykułów
Idź do końca strony Wróć do początku strony

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki – niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies..

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki – niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.